Lapas

2016. gada 10. marts

Pastaiga Norvēģijas kalnos - otrā diena

Nakts veiksmīgi pārlaista. Bija nedaudz vēsi un visu laiku lija lietus, bet teltī viss sauss. Ceļos ap deviņiem, paēdu brokastis, sakrāmēju somu un sagaidījis, kad lietus nedaudz rimies, lienu laukā no telts.
Kamēr novācu telti, atkal līst stiprāk. Uzvelku somai pārvalku un pats sev virsjaku un lietus nekaitē. Dodos uz centru tepat kilometra attālumā.
Šodien galvenais uzdevums iegūt gāzi, tas ir, atrast veikalu, kur nopirkt gāzes balonu plītiņai. Lidmašīnā to vest nedrīkst, tāpēc jāmeklē uz vietas. Bez gāzes pārgājiens gandrīz neiespējams, jo nebūs ne silts ēdiens, ne rīta kafija, ne vakara tēja un nebūs arī iespēja sasildīties. Laiks uzdevuma izpildei sešas stundas, kas nozīmē, ka iespēja nedabūt gāzi ir ļoti maza.

Esmu atkal iepirkšanās centrā, kur biju vakar vakarā. Info centrā prasu pēc āra inventāra (outdoor equipment) preču veikala un tieku nosūtīts uz veikalu G-Sport. Nosaukums nepārliecina, bet dodos norādītajā virzienā. Sporta veikalu atrodu, bet nav nekādas norādes par G-Sport, pastaigāju vēl apkārt un ieraugu veikalu ar precēm dārzam un vēl šis tas celtniecībai un mājai. Tikko pārkāpis veikala durvju slieksnim un paspēris dažus soļus veikalā, ieraugu plauktā gāzes balonus, jūtos it kā dārgumus atradis. Aprunājos ar pārdevēju, pieejami tikai lielie puskilogramīgie baloni, man it kā pietiktu arī ar mazo balonu, kas ir puse no šī. Pārdevējs arī saka par jau minēto sporta veikalu, ka vajag apskatīties. Eju atpakaļ uz jau atrasto sporta veikalu un tiešām, tur gāze dažādos tilpumos un vēl dažādi ražotāji, izvēle plaša. Cenas gan te augstākas un mazais balons maksā tik pat cik iepriekšējā veikalā lielais. Izdomāju, ka jāņem tomēr lielais balons, varēšu sildīties uz nebēdu. Nopērku lielo balonu sākotnēji atrastajā veikalā. Galvenais uzdevums, iegūt gāzi, izpildīts jau pirmās stundas laikā. Atceros, ka biju šonakt pat sapņojis par gāzes meklējumiem, kas arī sapnī beidzās ar gāzes ieguvi, jautri.
Slacklane pilsētas centrā
Tagad esmu gatavs nozust kalnu takās, līdz vilcienam piecas stundas.

Doma apskatīt pilsētu.

To arī daru.
Bet tā kā joprojām līst lietus un brīžiem tik stipri kā dušā, ka jāslēpjas zem jumtiem un ar smago somu stāvēt uz vietas nav viegli, apgājis nelielu līkumu līdz fjordam, dodos uz vilcienu staciju.

Tur paēdu pusdienas un ieskatos internetā, un tuvojas jau vilciena atejas laiks.

Vēl tik veikals pirms kāpju vilcienā. Biļetes var nopirkt internetā un iepriekšpārdošanā pat divreiz lētāk, man biļete telefona mobilajā aplikācijā.

Arī vilcienā ir internets un rozete telefona uzlādēšanai, ko arī izmantoju, jo nākamā šāda iespēja plānota tikai pēc astoņām dienām. Brauciens ilgst nedaudz vairāk par divām stundām. Braucam cauri daudziem tuneļiem un jau 800 metru augstumā virs jūras līmeņa parādās sniegs. Es braucu līdz pieturai Finse, kas ir 1222 metru augstumā, un tur noteikti būs vēl vairāk sniega. Uzrodas nelielas bažas vai vispār noskatītā taka būs ejama un vai nenosalšu. Sniega kurpes, bahilas un dzelkšņi man nav līdzi ekipējumā. Un tad jau arī laiks izkāpt.

Izkāpj vēl kādi 20 cilvēki. Sniegs ir, plus 7 grādi silts, lietus nelīst, ideāli. Daudz nekavējos un dodos uz vajadzīgo debess pusi, neviens man neseko un izskatās, ka pārējie te atbraukuši padzīvot kalnu namiņā, jo daļa ir ar koferīšiem.

Sākumā eju pa zemes ceļu, kas brīžiem ir klāts ar sniegu.

Blakus ir ezers un dažas brīvdienu mājiņas, kurās gan izskatās neviens šobrīd neuzturas.
Tālāk eju pa vilciena sliedēm, kas vairs netiek izmantotas, jo izskatās, ka jaunais sliežu ceļš ir izbūvēts pa tuneļiem pa taisno.

Ir iestājies klusums un miers un ir jau noķertas īstās sajūtas, kuru dēļ uz šejieni braucu, to grūti aprakstīt.
Varavīksne

Nogājis apmēram divus kilometrus pamanu labu vietiņu teltij, un tā kā ir jau vakars un uz priekšu izskatās, ka viss ir sniegā, un vēl piedevām sāk līt lietus, nolemju palikt tepat. Uzcēlis telti, lietus pieņemas spēkā, bet es jau teltī. Nedaudz atpūšos, tad vakariņas. Šeit noteikti pa nakti būs aukstāk nekā pirmajā naktī pilsētā. Ārā visu laiku lietus, tāpēc laukā no telts nelienu, kaut gan vajadzētu ūdeni atrast, ko uzsildīt. Silto ūdeni pēc tam ielej pudelē un ieliek guļammaisā, sanāk kā radiators un tad jau auksti nevajadzētu būt. Bet šonakt nolemju iztikt bez radiatora. Guļam.